TRAININGSACTEREN BIJ OMGAAN MET AGRESSIE
Trainingsacteren bij omgaan met agressie
Het is van alle tijden, maar agressie lijkt een steeds groter probleem te zijn in onze maatschappij. Steeds vaker komen mensen in aanraking met grensoverschrijdend gedrag. Ook op de werkvloer. Met onze acteurs wordt er op een veilige manier geoefend hoe om te gaan met agressie. Wij hebben hier een ruime ervaring mee opgebouwd.
Agressie ‘op maat’
Onze trainingsacteurs zijn geoefend in de meerdere bronnen van agressie: frustratie, instrumenteel en voor de kick. Daarbij zijn meerdere van onze acteurs DSM-4 opgeleid, waardoor wij ook goed bekend zijn met de psychopathologisch bron van agressie. Wij zetten agressie zowel verbaal (handen-op-de-rug), als fysiek, op een realistische wijze neer. Zo ervaren uw cursisten agressie zo werkelijk mogelijk en leren ze nieuwe inzichten, vaardigheden en technieken in een veilige situatie toe te passen.
Onze ervaring met trainingsacteren bij omgaan met agressie
Om u een idee te geven van onze ervaring met trainingsacteren bij omgaan met agressie. Wij werken regelmatig met de volgende doelgroepen:
- Verpleegkundigen en artsen
- Medewerkers in de psychiatrie
- Baliemedewerkers
- Ambulancepersoneel
- Leraren en onderwijs ondersteunend personeel
Voor meer informatie over onze opgedane ervaring zie onze referenties.
Onze visie: agressie is ook contact maken.
Agressie is een vorm van contact maken. Het is niet een gewenste vorm, maar het is en blijft communicatie. Zaak is de agressie om te buigen naar een gewenste vorm van contact. Daarbij staan eigen veiligheid en grenzen aangeven voorop. Van groot belang daarbij is dat mensen hun eigen grenzen kennen, zodat ze congruent kunnen communiceren. We zien echter vaak dat hetgeen dat wordt gecommuniceerd op inhoudsniveau niet aansluit bij het betrekkingsniveau.
Dat is begrijpelijk omdat grensoverschrijdend gedrag, vaak meer dan andere vormen van communicatie, bewust en onbewust veel oproept bij mensen. Toch is het zaak dat de cursist zichzelf hierin leert kennen, want anders kan het vervelende gevolgen hebben. Onze trainingsacteurs leggen het incongruente gedrag en de blinde vlekken van cursisten bloot door middel van hun spel en hun heldere feedback. Confronterend, maar veilig.
KENNIS MAKEN & ADVIES?
Wilt u advies en/of weten wat improsa voor uw organisatie kan betekenen? U kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer of gebruik het formulier en wij bellen u vrijblijvend terug op het door u aangegeven tijdstip.